onsdag 11. januar 2017

3 år har gått

Ja, da sitter jeg på fast plass i godstolen klar for å lage album fra Texastiden men først noen ord til dere. Alle som vil skal selvsagt få se bildeboken etterhvert, og den blir tykk. Fotografering har vært min viktigste hobby så bildet dere ser her er slik mine ulike reisefølger har sett meg på hver eneste utflukt.


Entusiasmen over denne nye verden
som åpenbarte seg har dalt mange hakk.
Fakta er at både nettverk og dyreliv
har avtatt rundt meg.

Selvsagt har det meste i livet å gjøre med egne valg.
Vi er som kjent vår egen lykkes smed,
men den viktigste årsaken er nok
min innstilling til det hele.

All skrekkblandet fryd over skapninger
som slanger og alligatorer har roet seg for lengst

mens uro rundt tobeinte som Donald Trump øker stadig.
Jeg har kjent på ubehag rundt rasediskriminering og våpenbruk
 noe som jeg forøvrig akter å fortsette med.

Når jeg innledningsvis har fokus på det negative kan jeg like godt nevne ubehaget rundt små, svarte levende prikker som har funnet fram til melposen min. Jeg liker ikke å kaste mat men nå gikk det overraskende lett..


Gøyere å skrive om alt det fantastiske
i kjempestore Amerika og det er det mye av!
Mangt er mye større
mens andre ting er det mange flere av,
og ikke sjelden er det en kombinasjon.
Velfødde ekorn, harer, mørke mennesker,
endel tynne og enda flere ufattelig tykke.
Vakker blomstring på trær 
som sikkert er i familie med våre potteplanter.


Jeg nevnte annerledes i forrige innlegg og her kommer noen eksempler.





Julekulene er store og de henger tett.












“I`m dreaming of a White Christmas” spilles stadig.
Hvis det er tilfelle her i sydlige Texas må de nok snart se realiteten i øynene.
Nemlig cirka 10 år siden sist det var antydning til hvitt på bakken.

9 måneder med sommer hvert år. Ingen tvil om at det er hva jeg vil savne mest.

De kjører truck og du får halv pris på nummer to nesten uansett hva du kjøper. (Ikke på truck).

Du kan svinge til høyre på rødt lys hvis det er klar bane,
og du kan nekte å blåse i ballongen hvis det kun er rutinekontroll.

Dere kan vel ikke fordøye mer informasjon på en gang.


Hvis det har sneket seg inn den minste tvil, denne fruen har satt umåtelig stor pris på disse tre årene. Nå forstår jeg til og med noe av det popartistene synger om.















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar