fredag 30. desember 2016

Vi flytter

hjem.

Da ble det tre interessante år i utlendighet. Annerledes kan være en passende overskrift for denne perioden av våre liv.






Jeg skal verken mimre eller oppsummere i dette innlegget men bare gjøre dere oppmerksomme på at dette er ett av få resterende reisebrev fra denne damen.











Nå har jeg riktignok reist til Hovden for å feire nyttår men det fyller ikke kriteriene for et skikkelig reisebrev etter min mening. Grunnen var jo opprinnelig å minne dere alle på at vi fortsatt fantes, livredde vi var for å bli glemt (gjelder mest fruen). Heretter gir jeg meg selv oppgaven å holde diverse vennskap i live ved mer «nærkontakt».


Vi har hatt en fin familiejul med de nødvendige ingredienser, det vil si at vi har vært innom kirkegang, konsert, lutefisk, ribbe og pinnekjøtt. Viktigst har selvsagt vært den tidligere nevnte nærkontakten. Den minste smiler, nummer to gir oss assistansemulighet ved puslespillbrettet, ungene våre setter pris på sine foreldre, og de eldste kjenner på en lettelse over vår nært forestående hjemkomst. Ordet «bønnesvar» har blitt nevnt. Godt å kjenne hva familiebånd betyr.

Jeg vil si Godt Nytt År til dere alle, og så kommer en epistel eller to fra Houston hvor jeg røper topper og bunner. Altså hva som har satt spor og som gjør at annerledes er en passende overskrift.

Snart vil jeg finne frem stjerneskuddene som ble liggende igjen fra et tidligere år. De første gjestene ankommer i kveld og jeg vil gi dem en lysende mottakelse.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar