søndag 4. desember 2016

Texans og Barbra

Det var tredje året jeg prøvde meg på den obligatoriske kalkunmiddagen på amerikanernes viktigste høytidsdag.
De feirer alt de kan takke for, noe som jeg liker, (liker det bedre enn kalkunen).

Alle gode ting er tre heter det. Jeg vil heller si at den tredje var god. Et fantastisk måltid på golfklubben gjør at jeg er mer vennlig innstilt til denne amerikanske tradisjonsmaten.

Kalkun har jeg forresten aldri hatt noe i mot, det er tilbehøret som har skuffet.


Konklusjon: Jeg ser lyst på fremtidige festdager i november om jeg skulle befinne meg i Thanksgiving-feiringens rike til neste år.

Den etterfølges av Black Friday som får aktivert shopping-genet til fulle. 
Vår eldste med familie var helt klart i juleshopping-modus og besteforeldrene hang selvsagt med. 

Starbucks fremkaller feriefølelse hos enkelte, og jeg må si at farmor også lærte å sette pris på en skvett kaffe i pappkrus, og ikke minst en stol å slenge seg ned på.

Besøket er langt mer interessert i amerikansk fotball enn nordmenn flest.
 De valgte med andre ord riktig land for ferien. Selvsagt ble det «football live». Texans tapte (som vanlig) men det var skikkelig trykk på den store arenaen.





















Min svigerdatter fikk opplevelse i for tidlig bursdagsgave og var fornøyd med å oppleve 
Barbra Streisand live.
 Damen holder ikke så mange konserter lenger så vi følte oss priviligerte der vi satt i samme sal som gamle George Bush Sr. og nøt vakre triller.

















Gjestene dro lykkelige hjem med fulle kofferter. Akkurat som det skal være etter en tur til
 «Det forgjettede land».







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar